Home > E - Marketing > Ozan Tatar – GittiGidiyor.

Ozan Tatar – GittiGidiyor.

Ozan TatarGittiGidiyor 2001 senesinde Serkan Borançılı, Burak Divanlıoğlu ve Tolga Kabataş tarafından kurulmuştur. eBay şirketin %93′ Şirketin vizyonu eBaye-ticareti hayatın vazgeçilmez parçası haline getirmektir. Ozan Tatar Türkiyenin en işlek alışveriş merkezi sloganını taşıyan GittiGidiyor sitesin Pazarlama  Yöneticisidir. Interbrand sitesinin verilerine göre Best Global Brands of 2010 listesinin en önemli on markanın altısı teknoloji şirketidir. Bunlar IBM, Microsoft, Google, Intel, Nokia ve HP dir. Bu veriler bize teknolojini ne derece önemli hale geldiğini göstermektedir. Geleneksel endustri şirketlerin uzun yılların sonucunda yakaladığı piyasa değerlerini genç teknoloji şirketleri çok daha kısa sürede yakalamaktalar. Bunun örneği Ford şirketinin piyasa değeri 56 milyar $  iken Google şirketinin piyasa değeri 202 milyar $dır.

Türkiyede toplam nüfustaki internet kullanıcıların sayısı İnternet World Stats verilerine göre, 2000-2010 seneler arasında %1650.0 büyüyerek 35 milyona ulaşmış durumdadır, ve bu da yaklaşık penetrasyon değerinin 2010 seneinde %45 olduğunu göstermektedir. Bu Gittigidiyor.comveriler Türkiyede internet ortamındaki pazarın daha büyüme potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Comscore istatistiklerine göre Türkiyedeki bir kullanıcı internet kullanım miktarı 26 saat/ay iken Avrupadaki kulanıcılar ortalama olarak 24,5 saat/ay inetnet kullanmaktalar. Kullanıcılar sosyal medya siterlerinde daha çok zaman geçirmeye başlarken, anlık mesajlaşmalara harcanan zaman azaldığı görülmektedir, bununla beraber Türkiyede  internet kullanıcıların %92’sinin sosyal network sitelerinde hesabı bulunmaktadır. Bu veriler bize bir kez daha sosyal medyanın özellikle de e-ticaret ve pazarlamadaki önemini vurgulamaktadır.

Ozan Tatara göre internet şirketlerinin iş modelleri 5 ana gruuba ayrılmaktadır.

E-ticarete giren yeni şirketler daha çok dikey gelişmeye meyillidirler, bunun sebebi GittiGidiyor ve Sahibinden gibi büyük şirketler daha çok yatay Pazar yeri olduklarından dolayı yeni şirketler onlarla rekabet etmeleri baya güçtür. Bunun yanı sıra yeni dikey şirketlerin oluşması yeni kullanıcıların e-ticarete sevk etmesine sebep olduğundan GittiGidiyor gibi şirketler için de potansiyel müşterileri çekmektedirler.

GittiGidiyor şirketinin benimsediği marka piramidi alttaki maddelerden oluşmakta:

  • Marka özü
  • Kişilik özellikler
  • Duygusal faydalar
  • Rasyonel faydalar
  • Fonksiyonel özellikler

Ozan Tatar’a göre GittiGidiyor şirketi, Markasının temeli sağlam olması için Fonksiyonel özelliklere ve Rasyonel faydalara daha fazla önem vermektedir. Bunun yanı sıra GG’de işlem yapmış kullanıcı sayısı 1,500,000’i geçmiş durumdadır. Şirket 150 çalışandan oluşmaktadır, siteye kayıtlı kullanıcı sayısı 6,5 milyonu geçmiş durumda ve sitenin günlük ziyaretçi sayısı 450,000dir. Pazar payının, (cinsiyete göre) % 26’nın kadınlar ve %74’ün erkeklerden oluşan şirket en çok SEM ve SEO’ya harcamaktadır.

Ozan Tatar iletişim bilgileri:

Ozan Tatar Facebook Ozan Tatar twitter Ozan Tatar linkedin Ozan Tatar friendfeed

Categories: E - Marketing
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: