Home > E - Marketing > Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization (SEO)

SEM Genel Müdürü Cem ÖzkaynakGünümüzde en çok arama yapılan sitelerden biri google, karının % 98ni reklamlardan kazanmaktadır. Belki de klasik kitlesel pazarlama yöntemlerinin yerini çok hızlı bir şekilde online pazarlama yöntemleri almaktadır. Tüm dünyada ve Türkiyede şirketlerin çoğu pazarlama giderlerinin büyük bir kısmını reklamlara ayırmaktalar. Pepsi Co gibi dev şirketler reklam harcamaları yıllık 1.3 milyar dolara ulaşabilmekte. Bu harcamaların büyük bir kısmı kitlesel pazarlama araçları dediğimiz Televizyon, Radyo, Gazete ve açık hava reklam panoları [billboards] oluşturmaktadır. Kişi başı maliyeti düşük olmasına rağmen gazetede hedeflenen kitlenin çok küçük bir yüzdesi o reklamla ilgilenmektedir. Diğer yandan online reklamlarında örneğin Facebook ve Adwords da şirketler reklamlarını direk olarak hedeflediği niş pazarını hedef alabiliyorlar. Online reklamların hedefini yaş, cins, ilgi alanı, aradığı kelime gibi özellikleri belirterek daha spesifik hale getirebilirsiniz. Bunun yanı sıra internet ortamında ağızdan ağıza yayılma çok daha hızlı gerçekleşmektedir bu da kullanabilenler için çok büyük bir avantaj sağlayabilmektedir.

SEM kurucusu ve genel müdürü Cem Özkaynağa göre, Türkiyede pazarın %96 sını, Avrupanın %80 ve Amerkada %55-60 na sahip olan google, arama sırasında kimseye öncelik tanımıyor. Rusyada Yandex [Яндекс] ile rekabet içinde olan google, gelişmiş bir algoritma sayesinde müşterileri için en doğru ve en özgün sonucu sunuyor. Şirketlerin daha hedefli reklam yapmasını sağlayan SEM Genel Müdürü Cem Özkaynak insanların %80 i arama sonucunda listedeki ilk 3 linke girmekteler ve zamanının % 70 ni bunları okuyarak harcadıklarını belirtmektedir. Basit tekniklerle sitenizin rankını yükseltebileceğinizi belirten Cem Özkaynak Türkiyede en çok aranan ilk on kelimenin biri oyun olduğunu ve arama sonucunda ilk duran site oyun.com değilde kraloyun.com.tr dir. Bu siteye günlük 180.000 kişi ziyaret etmektedir. Bu kadar ziyaretçiyi klasik kitlesel pazarlama araçları ile çekmek isteyen bir şirket birkaç milyon dolar harcamak zorunda kalacaktır.

Arama motoru optimizasyonu için başvurulacak temel araçların biri Google Adwords`tir. Az bir harcamayla çok sayıda ziyaretçi çekebilirsiniz. Maliyetli yola başvurmadan önce sitenizin rankını artırmanın 3 yolu vardır.

1-      Teknik kısım – kullanıcıların farketmediği sitenin daha çok yazılımsal teknik boyutu.

2-      İçerik – daha spesifik ve daha özgün içerikli siteler daha yüksek ranka sahiptirler.

3-      Tanıtım –sosyal siteler, bloglar, kişisel ve kurumsal sitelerden tanıtım.

The main menu of Google Analytics Page

Bunların yanında çok kullanışlı ve aynı zamanda ücretsiz olan Google Analytics in takip kodunu sitenizin içine yerleştirerek sitenize kaç kişinin girdiğini, kaç kişi aradığını ve arama sonuçlarında kaç kişinin sizi atladığını görebilmektesiniz.

Google Webmaster tools (Site Yöneticisi Araçları)`ı kullarak siteyi daha etkin yönetebilir, sağladığı video dersleri ile kendinizi site yöneticiliğinde geliştirebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu için bir diğer ücretsiz araç Google İnsights for Search. Bu aracın kullanıcıların hangi kelimeleri daha çok aradığını öğrenebilmekte ve hedef kitleyi sitenize daha etkin yönlendirebilmektesiniz.

Cem ÖZKAYNAK iletişim bilgileri:

Google Adsense LogoCem Ozkaynak Linkedin Cem Ozkaynak Twitter Cem Ozkaynak Friendfeed

Categories: E - Marketing
  1. No comments yet.
  1. 20/04/2011 at 8:39 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: